fredag den 7. september 2007

Blæsevejrsdag

Da pigerne var mindre var de vilde med Peter Plys og alle hans venner, og det er virkelig Peter Plys-blæservejr derude, og da det var meldt allerede i onsdags kunne vi næsten på forhånd opgive at tage på jagt denne weekend. Jeg er begyndt at spekulere på om pigerne og jeg overhovedet kommer ud og sove i telt denne sæson eller om også den fornøjelse skal lægges væk, ligesom vores hundeslæde-hytteture, som Jan og jeg tog på lige da vi mødte hinanden?? Hmm.. det var grøn galde, der kom ud mellem sidebenene, der! Vi tog ud og forsøgte at fotografere de store bølger, der frådende, rasende og under stor bulder kaster sig ind mod land, og sender kaskader af salt havvand over land. Det er flot, fascinerende og en smule frygtindgydende. I Qanorooq (Den grønlandske tv-avis) havde de ellers storm med vindstød af orkanstyrke, men den varsel har de da afblæst igen her til aften. Nu er det kun kulingvarsel med vindstød af stormstyrke. Iøvrigt var det en mærkelig oplevelse at stå nede ved vandkanten, og se det oprørte hav, og på land var der ikke en vind, der rørte sig. Det har tilgengæld regnet indimellem idag, så jollen skulle øses for vand. Imorgen har det lovet mere regn, og et eller andet skal det jo nok være godt for, selvom det er lidt svært for mig at gennemskue, hvad det lige skulle være.... Hvis det regner, der hvor I bor, kan I regne jeres forventede levetid ud her. Iflg. testen bliver jeg 88,1 år gammel og dét er da noget. Sikke meget jeg kan nå at opleve endnu, sikke mange spændende mennesker jeg kan nå at møde og sikke meget strikketøj jeg kan nå at strikke.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.