søndag den 12. marts 2017

En konge og en lillebror

Var det i sidste uge?

Nej, det var vist i forrige uge, at Jan og jeg var til en koncert i Taseralik.

Vi havde fået koncertbilletterne af Laura og Sara i fødselsdagsgave.

Jeg har vist tidligere nævnt  bandet “Nanook”.

Lillebror Frederik, fra bandet Nanook, er gået solo. Måske har han et eller andet sted udtalt sig om hvorfor, men jeg har ikke hørt det, så jeg ved ikke hvad årsagen er.

Han kan skam godt selv og han gør det godt.

Han har udgivet en cd og har holdt koncerter rundt om i landet og kom derfor også til Sisimiut.

Det skal han ikke høre et ondt ord for og han skal heller ikke høre noget dårligt om, at han havde fået lokket The One And Only, King of Greenlandic music Ole Kristiansen med til at assistere ham ved et par numre.

Tværtimod.

Det var en rigtig god koncert. Den varede i 1 ½ time, men jeg kunne have brugt meget, meget længere tid på at sidde og lytte til hans musik og jeg ville på ingen måde have haft noget imod, at han havde lokket Oe til at synge mange, mange flere sange med sig.

Der var en rigtig god stemning og der var fyldt godt op i salen.

Jeg havde medbragt mit kamera i håb om at kunne få det til at fungere og det gjorde det..næsten.

En af de nærmeste par dage, kommer en af mine fotovenner og hjælper mig med at få mine objektiver og mit nye kamera til at spille sammen og så håber jeg jo, at det bliver bare en anelse bedre.

Nogle af billederne er næsten gode.

Næsten.

(Der er kommet en ny tekniker i kulturhuset Taseralik og han kan vist godt lide at lege med lysets farver under koncert og lign. Jeg er ikke særligt begejstret, når jeg skal tage billeder, men det er sikkert godt, hvis man ikke sidder med et kamera og forsøger, at få nogle koncertbilleder i kassen?)

Frederik Elsners nye cd kan købes i butikkerne, men jeg har ikke kunnet finde den på iTunes, men mon ikke den også på et tidspunkt kan købes der?

Det håber jeg for dig, for du bør ikke gå glip af at høre hans musik.

Du kan dog finde Nanooks musik på iTunes og det er for mig musik, der holder til at blive hørt igen og igen og igen og igen og endnu en gang.

Frederik Elsner

Frederik Elsner

Frederik Elsner

Frederik Elsner

The King of Greenlandic music

Frederik Elsner

The King of Greenlandic music

 

The King of Greenlandic music

The King of Greenlandic music

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.