søndag den 11. juni 2017

Vindue-transport

Vi har købt et lillebitte vindue, som vi vil sætte i hyttens nordvendte væg, så i går tog vi vinduet under armen og sejlede op med det.
Vejrudsigten for natten og dagen i dag, så ikke alt for fin ud, så vi vidste godt at vi skulle sejle hjem igen om aftenen.
Jeg havde mit strikketøj med for det var jo international-strikke-i-det-offentlige dag i går. Måske kan man ikke helt sige, at det er særligt offentligt oppe ved vores hytte, men jeg følte lidt at jeg var med.
Jeg strikker på en sweater, men hvem det bliver til, må tiden vise. Jeg slog bare nogle masker op i det garn, som jeg nu havde og måske kommer den til at passe Jan.. måske ikke.
Jeg havde også mit kamera med og jeg håbede jo, at de små blomster var sprunget ud, men de er knap på vej. Der var et par enkelte forløbere og så kunne jeg jo kigge lidt på dem.
Mens vi sad og drak kaffen og så på tidevandet, der skiftede, skiftede vejret også fra høj solskin til overskyet og i nat regnede det en ganske lille smule. Mon ikke at de små blomster vil synes godt om det lidt fugt, som er faldet?
Jeg fik mine første myggestik mens jeg lå og kiggede på blomsterknopperne. Jeg håber hvert eneste år, at de glemmer os og finder et andet sted hen, men de er trofaste, selvom de ved Gud ikke er særligt velkomne.
_SNG8556
_SNG8555

_SNG8560-1_SNG8563

_SNG8565_SNG8571

_SNG8572-1_SNG8574

_SNG8583-1_SNG8584-1

_SNG8588-1_SNG8590-1

_SNG8591-2_SNG8596-1

_SNG8597

4 kommentarer:

  1. Smukke smukke små blomster... Naturens gave til dem, der ligger på maven og nyder dem.
    Myggene er en plage! Jeg gik med silketørklæde yundet om underansigtet (som en anden bankrøver) for ikke at inhalere dem!
    Hyggeligt at tænke på, hvad der strikkes rundt i verden.. i Aalborg, Holstebro, Århus, København.... og med en smuk udsigt i Grønland!
    Fortsat god strikkefornøjelse med eksperimentet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg hader de myg for de kan godt nok tage glæden af mange udendørs aktiviteter. Jeg strikkede og tænkte på alle dem, som sad rundt omkring og strikkede samtidigt med mig. Det var hyggeligt.

      Slet
  2. Jeg haaber alt er i orden hos jer, jeg har lige hört nyhederne fra Grönland,
    Kærlig hilsen fra Asdis i Island.

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi har det fint, her i Sisimiut. (min datter skal til Uummannaq næste mandag og det har jeg det pludseligt ikke så godt med længere) Vi var inde i vores hytte og vidste ingenting før sent i eftermiddag da vi fik kontakt med min søster. Det er så forfærdeligt. Tak for din omsorg

      Slet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.